• samanavaranco@gmail.com

  • شماره تماس : 37265400−035

  • ساعت کاری : 7:30 الی 15:00

آخرین اخبار

آخرین اخبار شرکت سامان آوران توسعه

ارائه مقاله‌ای درباره مدل آی‌مپس در همایش «تحول نظام آموزش عالی»

نخستین همایش ملی «نقش دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی در تحول نظام آموزش عالی با تأکید بر دانشگاه حکمت بنیان و تمدن ساز» با همت مسئولان مرتبط در «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» برگزار شد و طی آن مقاله ای درباره مدل آی‌مپس نیز مورد پذیرش قرار گرفت.
در این مقاله که با عنوان «آی مپس، ابزار بهبود بهره‌وری در مؤسسات آموزش عالی غیردولتی» تدوین شده است، تلاش می‌شود تا این پرسش مورد بررسی و پاسخ یابی قرار گیرد که ارتقای بهره‌وری در مؤسسات آموزش عالی غیردولتی ایران با چه الزامات یا چالش‌هایی روبروست و اینکه مدل ایرانی سنجش بلوغ نظام مدیریت بهره‌وری (موسم به مدل «آی‌مپس») تا چه میزان قادر است این الزامات را پوشش دهد.
یافته‌های این مطالعه نشان می دهد که مدل بومی سنجش بلوغ نظام مدیریت بهره‌وری از این ظرفیت برخوردار است که بخش زیادی از الزامات ارتقای بهره‌وری در مؤسسات آموزش عالی غیردولتی ایران را پوشش دهد؛ ضمن آنکه بیشترین تناسب میان این مدل و نیازهای مؤسسات یادشده در پودمان‌های «نتایج» و «پایدارسازی» مشاهده می‌شود. بر اساس نتایج این مقاله، اصلی‌ترین نقاط بهبود مدل آی‌مپس برای حل پایدار چالش بهره‌وری در مؤسسات آموزش عالی غیردولتی کشور را باید تمرکز بیشتر بر نظام پایدار تأمین منابع مالی قلمداد نمود.
این همایش در روز سه شنبه (22 خرداد سال جاری) در تهران (دانشگاه علم و فرهنگ) برگزار شد و مقاله پیشنهادی تیم آی‌مپس نیز برای ارائه به صورت سخنرانی مورد پذیرش قرار گرفت.
لازم به ذکر است که مدل ایرانی ارزیابی بلوغ نظام مدیریت بهره‌وری (iMAPS) به عنوان اولین مدل ایرانی در این زمینه توسط شرکت سامان آوران توسعه طراحی و پس از طی پروسه داوری داخلی و خارجی در سازمان ملی بهره‌وری ایران تایید و کتاب آن توسط انتشارات این سازمان چاپ شده است.

جهت آشنایی با مدل iMAPS و آگاهی از خبرهای مربوط به این مدل به سایت http"//imaps-iran.ir مراجعه نمایید.

pic 2

pic 3

pic 4