• samanavaranco@gmail.com

  • شماره تماس : 37265400−035

  • ساعت کاری : 7:30 الی 15:00

 

بسم الله الرحمن الرحیم

"مشاوره مدیریت" به عنوان یک حرفه‌ی کاملا تخصصی در سراسر دنیا مورد توجه می‌باشد. این حرفه، به دلیل ماهیت خود، متکی به نیروی انسانی و دانش تخصصی و کاربردی بالایی می‌باشد و امکان ارائه‌ی خدمات به تمامی حوزه‌های اقتصادی و غیر اقتصادی را دارد.

توسعه‌ی کشور با توسعه‌ی حوزه‌ی مشاوره مدیریت رابطه‌ی مستقیمی دارد. درواقع این‌طور می‌توان گفت که لازمه‌ی توسعه‌ی پایدار در کشور، وجود مشاوران و متخصصین برجسته در موضوعات مختلف می‌باشد. کشور ما در حال حاضر به دلیل شرایط خاص خود با مشکلات و دشواری‌های مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و .. روبرو می‌باشد و طبعا حل این مشکلات در کوتاه مدت و آمادگی برای توسعه و افزایش نقش‌آفرینی در سطح بین‌الملل در بلند مدت، در دستورکار سیاست‌گذاران قرار دارد. طبعا طی این مسیر در سطح کلان و خرد، کاری بس دشوار بوده و حضور مشاوران حرفه‌ای را ضروری می‌سازد.

آنچه مسلم است اینست که نیاز به حرفه‌ی مشاوره مدیریت در سال‌های آتی بیش از گذشته می‌باشد اما باید توجه داشت که این نیاز با گذشته تفاوت‌های زیادی نموده‌است. در واقع با گذشت زمان و افزایش آگاهی و همچنین دسترسی به منابع تخصصی دانشی از یک سو و ظهور نیازهای کاملا تخصصی و پیچیده (به خاطر ماهیت فعالیت‌ها) از سوی دیگر، باعث گردیده تا انتظار از مشاوران بسیار بالا رفته و در عمل البته در بسیاری از موارد به دلیل تخصص ناکافی مشاوران، این انتظار برآورده نشده و بی اعتمادی‌هایی ایجاد نموده است.

بنابراین هرچند بازار مشاوره مدیریت در ایران در سال‌های آتی روبه گسترش می‌باشد اما این بازار یک بازار کاملا تخصصی و پرچالش می‌باشد و حضور در آن نیازمند برخورداری از تخصص بالا و توان پاسخگویی متناسب با نیاز هر مشتری می‌باشد.

سامان آوران توسعه در بیش از 22 سال فعالیت مستمر خود در حوزه‌ مشاوره مدیریت، همواره سعی نموده تا متناسب با نیاز روز و با دید آینده‌نگر با مسائل و چالش‌های موجود در بازار هدف روبرو شده و در حد توان در جهت رفع این چالش‌ها تلاش نماید.

اعتقاد بنده و همکارانم اینست که ارائه خدمات مشاوره مدیریت برای ایجاد توسعه و حل مسائل سازمانی و فراسازمانی، دارای پیش‌نیازهایی هست که مهمترین آن‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  - اعتقاد جدی به اینکه این حرفه یک حرفه‌ی مقدس بوده و به دلیل اهمیت و اثرگذاری بالا در کیفیت زندگی انسان‌ها، مسئولیت سنگینی بر دوش فعالان این حرفه می‌گذارد.

  - برخورداری از فهم توامانِ تکنیکال و بنیادین از حوزه‌های کاری؛ که بدون فهم بنیادین امکان شناخت، تحلیل و ریشه یابی دقیق موضوعات فراهم نبوده و بدون فهم تکنیکال امکان راه‌حل یابی و همگرایی در آن با سرعت و کیفیت مناسب مقدور نخواهد بود.

  - وجود تجربه مستمر و مفید از هر حوزه‌ی کاری که مکمل فهم تکنیکال و بنیادین بوده و موجب توانمندی و افزایش خبره‌گی می‌گردد.

  - نبود نگاه صِرف اقتصادی و کسب و کاری به حوزه مشاوره مدیریت و برخورداری از انگیزه‌های فرا مادی در ارائه خدمات به مشتریان و حل مسائل آنان

  - وجود روحیه‌ مجاهدت و خستگی ناپذیری و صداقت و شجاعت در بیان مشکلات و راه‌حل‌های صحیح

  - توجه به منافع ملی و جهت‌گیری‌های کشور در ارائه‌ی خدمات به هر شخص حقیقی و یا حقوقی

  - برخورداری از صبر و شکیبایی و تقوای کاری در برابر دشواری‌های حرفه، ناملایمت‌های مشتریان، ناپایداری‌های بازار، درخواست‌های نابجا و به طور کلی هر چیزی که آرامش و پاکی این حرفه را تهدید می‌نماید.

اینجانب و همکارانم با شناخت پیش‌نیاز های فعالیت حرفه‌ای در حوزه مشاوره مدیریت و به ویژه موارد اشاره شده در بالا، همه تلاش و کوشش خود را به کار گرفته‌ایم تا سهمی شایسته هرچند کوچک در ارتقای وضعیت این کشور، جهان و در نهایت تعالی و رشد روزافزون اشرف مخلوقات این عالم یعنی انسان، داشته باشیم.

عباس زارع بنادکوکی

مدیرعامل سامان آوران توسعه